Reisverslag 7 Bamenda - Reisverslag uit Bamenda, Kameroen van Renske Laagland Winder - WaarBenJij.nu Reisverslag 7 Bamenda - Reisverslag uit Bamenda, Kameroen van Renske Laagland Winder - WaarBenJij.nu

Reisverslag 7 Bamenda

Door: Renske Laagland Winder

Blijf op de hoogte en volg Renske

06 December 2015 | Kameroen, Bamenda

Sinds maandag hebben we een nieuw apparaat op de fysio afdeling; hotpack machine. Je doet hier water in, dit wordt verwarmd en vervolgens leg je hier een soort pakkingen in die verwarmt worden die je daarna gebruikt om ze op de huid te leggen.
De volgende dag heb ik in het ziekenhuis gewerkt aan mijn onderzoek, ik schiet al lekker op.
Woensdag vertrok ik om 04:15 naar Bamenda, wat op 2 uur rijden ligt van Kumbo. Theresia, een tandartsdocente en gast in de resthouse, kwam zelfs checken als een echte moeder of ik wel wakker was om 04:00 uur. Bamenda is een grote, welvarende stad. Hier kon ik gelukkig wel geld pinnen. Helaas was het internet voor mijn mobiel een groter probleem. Hier moet ik per dag internet kopen voor een bepaald aantal minuten of uren.

Donderdag en vrijdag ben ik naar Treasure Centre geweest, dit is een dagopvang en school voor gehandicapte kinderen. Hier werken 2 fysiotherapeuten. De kinderen waren heel erg enthousiast en vonden mijn digitale camera heel erg interessant en wilden continue op de foto (terwijl ik foto’s moest maken voor mijn onderzoek haha). De tweede dag toen ik aankwam bij Treasure Centre werd ik bestormd door de kinderen, ze wilden mij allemaal een knuffel geven, hand vasthouden en vragen hoe het met mij ging, heel schattig!

In Treasure Centre heb ik twee Belgische meiden ontmoet die een half jaar voor stage in Kameroen verblijven. Ze boden mij aan om met hun en nog 4 meiden vakantie te vieren in de week van 26 dec t/m 3 januari in Kribi, aan het goudgele strand. Er schijnen een hoop bezienswaardigheden te zijn zoals watervallen en een apeneiland. Dit lijkt mij heerlijk! Volgende week zal ik contact opnemen met de meiden om te kijken hoe en wat m.b.t. de reis.
Gideon (financieel medewerker CBC) had mij op de heenweg naar Treasure Centre gebracht en de terugweg moest ik zelf ondernemen. Gelukkig waren er 7 jongens die ook bij Treasure Centre werkte die ook met de taxi terug moesten, dus gezellig op z’n Kameroens met zijn 7e plus taxichauffeur in een vijf persoonsauto, het was krap maar het ging.

De volgende dag werd ik opgehaald door Glory en haar man en reden we naar hun appartement waar ik t/m de 18e zal verblijven. Het is het mooiste appartement wat ik tot nu toe gezien heb in Afrika. Ze zijn erg gastvrij en voel me er al thuis. De komende 2 weken moet ik op home visits met veldwerkers, een aantal ziekenhuizen en een revalidatiecentrum bezoeken en dan ben ik klaar voor 2015.

  • 06 December 2015 - 16:48

    Marrie Jansen:

    hoi Renske,wat een enerverende week heb je weer achter de rug.ik moet wel lachen, want die apperaten
    die jij tegen komt, zijn voor mij niet vreemd!!!!dus ken ik.
    nu, weer veel sterkte voor de komende week,rustig aan.heb je de sint nog gezien???ik niet hoor.
    groet marrie

  • 08 December 2015 - 17:12

    Renske Laagland Winder:

    Hoi tante Marrie,

    Haha ohja, nou ik kon de hotpack machine niet hoor.
    Nee sinterklaas is hier onbekend. Ze komen hier nu in de kerstsfeer, de eerste kerstbomen heb ik al zien staan en ik hoor al regelmatig kerstliedjes.

    Groetjes renske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renske

Actief sinds 27 Sept. 2015
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 12988

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2015 - 12 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: