Reisverslag 11: Open huis - Reisverslag uit Kumbo, Kameroen van Renske Laagland Winder - WaarBenJij.nu Reisverslag 11: Open huis - Reisverslag uit Kumbo, Kameroen van Renske Laagland Winder - WaarBenJij.nu

Reisverslag 11: Open huis

Door: Renske Laagland Winder

Blijf op de hoogte en volg Renske

03 Januari 2016 | Kameroen, Kumbo

De tijd gaat steeds sneller, de laatste weken gaan nu in.
Dinsdag kwam een Amerikaans team van Twin sisters met tv- ploeg naar de afdeling om kennis te maken. Het was wel hylarisch, dit bezoek was namelijk onaangekondigd. De meeste fysio’s waren op dat moment aan het slapen op de behandelbanken, het was leuk om te zien hoe snel ze rechtop stonden en een actieve houding aannamen. De volgende dag heb ik geoefend met het koor want we moesten twee liedjes zingen op nieuwjaarsdag.

Om toch een beetje in de stemming te komen voor oud en nieuw heb ik oliebollen gegeten. Ze snappen niet dat je zoiets lekkers alleen met oud en nieuw eet, want hier eten ze het hele jaar door oliebollen. Donderdagavond bij Squares heb ik een omelet met spaghetti, ui, tomaat en lenteui gegeten. Het was een heerlijke combinatie ook al dacht ik dat eerst niet.
Oud en nieuw was niks aan, ze doen namelijk helemaal niets in Kumbo. Vuurwerk bestaat niet en als ze het al het land in krijgen dan is het natuurlijk erg duur. Dus ben maar op tijd gaan slapen.

Vrijdagochtend gezongen, dit ging niet helemaal vlekkeloos, veel waren niet aan het opletten bij de sopraan delen, dus dat klonk te zacht. ’s Middags heb ik met Joanne afgesproken voor lunch, echter was het restaurant nog niet open, dus hebben we de tijd gedood met een drankje totdat hij wel open was. De pizza was alleen te bestellen vanaf 17:00 uur en omdat Joanne al plannen had hebben we het verschoven naar maandag. De eigenaar liet ons mozzarella proeven die hij zelf gemaakt had van limoen en eigen gemaakte kaas, want hij wilde ons advies. Het was erg lekker, dus hebben we niks laten veranderen.
Het is open huis op 1 januari, dit betekent dat iedereen die maar wilt langs kan komen in je huis voor de gezelligheid. Echter was ik moe die dag dus ben ik niet langs gegaan bij iemand.

Zaterdagmiddag ben ik met Gladys naar haar huis geweest die ze aan het bouwen is. Echt respect, want ze moet zelf alle stenen dragen voor de bouwer die het huis voor haar bouwt. En dat zijn geen mooie brede straten, maar steile en smalle weggetjes.
Daarna kwam Emmanuel in de resthouse en hebben we een film gekeken.

Zondag heeft Evelyn mij hotpot leren maken. Een soort variatie van hutspot alleen dan niet geprakt. Wortel, aardappels, lente ui, rode uit, tuinbonen, currysausHet was erg makkelijk om te doen en wij hadden zoveel gemaakt dat ze mij in een trommeltje nog wat mee gaf wat ik dan ’s avonds weer kon eten. Onder het eten bij haar thuis keken we een film op haar laptop, die ik haar eerder deze week had gegeven. Ze is zo blij met de films, dat ze elke avond met haar zoontje nu een film kijkt. Haar zoontje is nu veel sneller klaar met zijn huiswerk, omdat zij hem pas een film laat kijken als hij zijn huiswerk afheeft, een goed motivatiemiddel dus.
’s Avonds kwamen Odylia en Petra weer terug van hun vakantie en kwam er een andere gast in de resthouse. Is toch weer fijn dat iedereen weer terug is, want het was wel een beetje saai als enige gast.

  • 04 Januari 2016 - 19:39

    Marrie Jansen:

    Hoi Renske,toch een heel Goed 2016 gewenst.Jammer dat ze daar geen vuurwerk hadden,maar lekker goedkoop. Je gaat al lekker aftellen,nog een paar opdrachten he?!
    Is de temperatuur al wat lager,of nog warm.
    Een goede week, groetjes marrie

  • 04 Januari 2016 - 19:59

    Renske Laagland Winder:

    Hallo tante Marrie,

    Dank u wel, u ook een mooi en gezond 2016 toegewenst!
    Ja ik heb vandaag mijn onderzoek voltooid en zal deze morgen opsturen naar Nederland, zodat ik feedback kan ontvangen.
    Het is nog steeds elke dag 31 graden, maar 's avonds wordt het wel kouder, nu 13 graden.

    Groetjes Renske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renske

Actief sinds 27 Sept. 2015
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 12980

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2015 - 12 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: